Propozycje i nowości


1.     Marcin Ogdowski – „Z Afganistanu.pl. Alfabet polskiej misji.”


Myślę, że byłbym kiepskimżołnierzem. Nienawidzę ścisłej hierarchii i bezwzględnego podporządkowania. Pewnie dlatego zamiast armii wybrałem studia socjologiczne, a później zawód dziennikarza. Ale zainteresowanie wojskiem nie pozostało bez wpływu na to, co robię. To dlatego jako korespondent znalazłem się w Afganistanie, a wcześniej w Iraku.
Tym, co w wojnie interesuje mnie najbardziej, nie są techniczne aspekty militarnych operacji. W wojnie – tu trzeba nazwać rzecz po imieniu – pociąga mnie jej codzienność. Żołnierze nie tylko biorą udział w akcjach – częściej na nie czekają, korzystając z wątpliwych uroków bazy. A cywile nie zakopują siępod ziemię z intencją, by wygrzebać się po wszystkim. Próbują jakoś żyć.


 

Tego pana również polecam bloga, który jest o tym samym tytule: http://zafganistanu.pl/. Poelcił mi go mój kolega, któremu dziękuję!!!!

2. Aneta Jadowska - " Złodziej Dusz" (cz.I)


Oto Dora Wilk – policjantka i wiedźma w jednym. Do obu stron osobowości podchodzi śmiertelnie poważnie, przez co ma ręce pełne roboty i podwójną porcję kłopotów.
W Toruniu w dziwnych okolicznościach ginie staruszka. W alternatywnych miastach giną magiczni i to Dorę wybrano, by rozwikłała zagadkę. Razem z ekipą do zadań specjalnych: aniołem i diabłem wkracza do akcji. Jedno jest pewne – nie będzie grać zgodnie z regułami.
Stado nadprzyrodzonych, morderstwa i śledztwo – to zdecydowanie nie jest kolejne love story.

Jest to jedna z III książek o policjantce Dorze. Wypatrzyłąm ją zupełnie przypadkiem. Nie lubię fantastyki (nie chcę nikogo urazić, ale każdy ma inny gust), ale książka jest warta polecenia, dletego też ją zamieszczam.

 


Komentarze